Paprika Steg för Steg


   
Paprika






STEG 1Steg 1 
Jag börjar med att få till dom färgerna som jag tycker passar bra. Här ska jag göra röda paprikor så jag har en röd o grön färg på leran. Bästa verktyget till paprikorna är en tandpetare, tandpetaren är nästan alltid det bästa verktyget till nästan allt jag gör =)



STEG 2
Steg 2Sen rullar jag små bollar i dom storlekarna som jag vill ha dom, sen ändrar formen på dom som passar en paprika, jag brukar oftast tänka på hur en docka i skala 1:12 är i storlek när jag gör mina saker som om att dockan håller paprikan i handen sen tänka själv hur stor en paprika är när du håller i den själv.

STEG 3, 4,
Steg 3 Steg 3: 
Sen gör jag ett litet hål längts upp på bollen.

Steg 4: Sen drar jag runt tandpetaren runt bollen, försöker få den så rak som möjligt. Jag gör detta 2 gånger så att bollen blir i 4 delar fast den sitter ihop fortfarande,  trycker sedan  lätt med tandpetaren så att det blir lite mer djup  i skårorna,

Steg 4 Efter jag gjort detta så bir det så här som på bild 7 och 8. 

STEG 5

Strg 5 Sen tar jag den gröna leran, gör sen lsmå pinnar


STEG 6         
Steg 6 Tar sen o stoppa den i toppen på paprikan där jag gjorde hålet, tar sen tandpetaren o trycker ner den lätt o dra ut lite grön lera åt sidorna, inte för långt utan bara lite. 

STEG 7
steg 7      Sen knippsar jag av så det blir en liten bit kvar på paprikan, sen rundar jag till toppen lite.

Steg 9

STEG 8
Steg 8 Sen om man vill så kan man ta lite färgpiggmet för att få lite färg skillnad o dutta på lite med en pensel. Sen in i Ugnen i ca 15-30 min (Max 30 min) i 110 grader.

Sen är det klart.
Steg 10

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fattar inte hur du kan få de så detaljrika när det är så smått. Undras om det kan vara mina paprikor? :-)



Kram.

2009-02-01 @ 22:49:15
URL: http://brunettens.blogspot.com
Postat av: Jessica

skitfina paprikor jag hade fått spunk om jag skulle gjort sånt. Har inte det minsta tålamod...

2009-02-01 @ 23:30:06
URL: http://www.jessicasblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0