Korgar - Steg för steg

Korgar

Steg 1


Först tar jag ett snöre som jag vill ha till mina korgar

Steg 2

Viker ner en liten bit på ena änden, vill man ha lite mer avlånga korgar så viker man in kanten lite länge

Steg 3

Sen tar jag lite lim och klämmer ihop...

Steg 4


Gör samma sak igen, viker, lim och klämm ihop...

Steg 5

Du förtsätter samma sätt...

Steg 6


Limma, och lägg på snöret på hanten runt...

Steg 7

Tryck till lite...

Steg 8

Du gör så här tills du har den storleken du vill ha på korgen, sen klipp av tråden...

Steg 9

Nu ska man lägga lim uppe på kanten

Steg 10

Sen tar du snöret och lägger påden vid kanten...

Steg 11

Så här...

Steg 12

Gör så här flera gånger runt tunt, tills du får den höjden du vill ha på korgen...

Steg 13

Så här tycker jag blir lagom till korgar...

Steg 14

Klipp av  snöret och limmar fast änden...

Steg 15

Sen tar jag en bit snöre och delar på den så här, måste ha en rätt lång..

Steg 16

Här är ett snöre som jag delat på 2 delar...

Steg 17

Sen rullar du båda delarna tillsammans  så här...

Steg 18

Ta sen änden du håller i handen mot den andra som sitter fast så båda snurra runt i varandra...

Steg 19

Så det blir så här...

Steg 20

Ta lite lim..

Steg 21

Sätt dit ena änden så här...

Steg 22

Sen klipper du av när du kollat längden hur du vill ha tandtaget.. och limmar fast den oxå på andra sidan...

Steg 23

Sen tar du den snurrade tråden igen och sätter den på utsidan vid kanten så här runt hela korgen... Sen är det klart.

Steg 24


Lycka till




Lite olika korgar jag har gjort med samma tecknik =)

Kommentarer
Postat av: Reiko

Väldigt smart och häftigt :) ska garanterat testa detta :D Tack för en superfin blogg~! ^_^

2012-06-04 @ 07:58:33
URL: http://sushiflavour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0