Auberginer - Steg för steg

Aubergine

Steg 1


Först blandar jag till lite grön lera och sen blandar jag röd, blå och svart inte för mycket svart då den ska va lite mörkare lila färgad.

Steg 2

Rullar sedan några bollar i olika störlekar av den svart/lila leran. Sen gör jag mycket mindre bollar  av den gröna som ska va på toppen sen.

Steg 3

Tar en av bollarna och börjar forma den.

Steg 4

Så den blir så här ungefär, kan ju göra i olika storlekar ch former då en Auberginer kan ha lite olika former.

Steg 5


Sen tar jag en liten grön boll och  platta till den lite...

Steg 6


Så den blir så här...

Steg 7

Sen tar jag ett verktyg som har en rätt stor knopp och drar den...

Steg 8

Så det blir så här.

Steg 9

Sen tar jag den svart/lila och sätter i mitten på den gröna och sätter den längst upp på den smallaste delen och trycker ner kanterna...

Steg 10

Så att det blir så här...

Steg 11

Sen tar jag och gör ett litet hår i mitten på den gröna...

Steg 12

Så det blir så här.

Steg 13

ta sen en liten bit grön lera och gör en liten pinne

Steg 14

Sätt i den sen i hålet och minska ner längden om ni vill det.

Steg 15

Nu är den klar =)
Lycka till!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jättebra förklaring Jennie.Men jag skulle inte fixa det ändå o göra så fina saker som du gör.Puss

2012-05-03 @ 22:47:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0