Liten låda - steg för steg

Liten låda

Steg 1

Det papper som jag använder är något slags brun omslagspapper.
Först klipper jag ut små bitar 1cm breda och ca 10 cm långa

Steg 2

Jag viker bitarna sen på miten så dom blir 5mm breda.

Steg 3

Lägger på lite lim mellan och tycker sen ihop, tycker det är lättare att jobba med dom när dom inte kan öppna sig.

Steg 4

Så det blir så här...

Steg 5

Lägger sen 2st brevid varandra så här...

Steg 6

Tar sen en annan bit och lägger en under och en över den biten så här...
Jag brukar lägga lite lim under så dom sitter fast...

Steg 7

Tar sen en till och gör samma sak med den fast tvärt om mot vad du gjorde med den andra... så här...

Steg 8

Sen vikar jag upp dom på sidorna så här...

Steg 9

Sen tar jag en annan bit och flätar in den mellan alla bitar runt om, man tar en bit över och en bit under och så vidare... även här lägger jag lite lim under bitarna så det dom fastnar.

Steg 10

Det blir så här när du gjort runt hela...

Steg 11

Sen klipper jag bort den ena biten som ligger under...

Steg 12

Den andra biten tar jag och stoppar in under med lite lim på..

Steg 13

Då blir det så här..

Steg 14

Sen gör man samma sak en gång till över den andra, fast nu ska det bli flätat så här...

Steg 15

Så blir det så här igen...

Steg 16


Gör samma sak igen klipp bort den biten som ligger på undersidan och sen vik in den andra och fäst fast med lim

Steg 17

Sen klipper man bort allt runt om...

Steg 18

Så det blir så här..

Steg 19

Sen tar man en bit som du klippte till innan men inte vikt ihop och sätter den på den övertsta delen...

Steg 20

Så det blir så här...

Steg 21

Sen limmar jag lite på insidan och viker ner kanterna så här...

Steg 22


Så att det blir så här... Nu är den klar att fyllas med något gott i =)

Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0