Champinjoner - Steg för steg...

Champinjoner


Steg 1
steg för steg

Först blandar jag leran til dom förgerna som jag ska ha, vit blandar jag med lite transparent vit sen lite lite champagne. Sen blandar jag brunt och vit till en passande färg.

Steg 2


Sedan rullar jag några bollar i olika storlekar med den vita, gör sen samma sak med den bruna fast mycket mindre bollar.

Öppen Champinjon

Steg 3


Sen tar jag ett verktyg med en liten boll på vet inte vad den heter men finns i olika storlekar, trycker verktygert mot bollen lite lätt..

Steg 4

Så det blir så här...

Steg 5


Sedan tar jag ett verktyg går bra med en tandpetare eller nål och lägger dom små bruna bollarna i den vita.

Steg 6

så det blir så här...

Steg 7


Sen tar du en tandpetade, nål eller annat verktyg som passar och gör små ränder i den bruna leran.

Steg 8

Gör sen ett litet hål i mitten, det får inte gå igenom helt.

Steg 9

Så det blir så här...

Steg 10

Sen tar du vita leran och rulla ut en liten bit. jag brukar först göra väldigt små bollar som jag sen rullar ut lite. Den säter du i i hålet.

Steg 11

då blir det så här, sen är den klar...


Stängd Champinjon

Steg 1

Ta en av dom vita bollarna

Steg 2

Tryck i med ett verktyg så det blir ett litet hål, inte så det går igenom.

Steg 3

Då blir det så här, sen tar du och rulla ut en liten boll till foten.

Steg 4

och sätter i den i hålet så det blir så här sen så är det klart...
Lycka till =)



En öppen och en stängd champinjon



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0