Vindruvor - Steg för steg

Vindruvor

Steg 1


Jag använder dess färger till att göra vindruvorna som jag har blandat till.

Steg 2

Först börjar jjag med att ta 2 lite olika gröna färger som jag har blandat in med transparent vit, det ska va mycket mer transparent vit än grön, den gröna färgen jag har är olivgrön i den ena och lite olivgrön/lime i den andra. tycker det blir finast när det är 2 olika gröna nyanseri en vindruvsklase.

Steg 3

Sen jag jag ett gäng med små bollar i lite olika storlekar.

Steg 4

Sen tar jag den bruna leran som jag har blandat i lite grön lera i oxå, jag rullar ut en lite större pinne och en lite mindre så här...

Steg 5

Sen börjar jag sätta på bollarna lite huller om buller på den stora pinnen...

Steg 6

Lite så här...

Steg 7

Sen vänder jag den om och lägger på lite bollar på baksidan oxå...

Steg 8

Så det blir så här...

Steg 9

Sen sätter jag dit den lilla pinnen på klasen så här..

Steg 10

Sen sätter jag på några fler bollar .

Steg 11

Sen om man vill ha några vindruvor som blivit lite gammla så har jag blanat i lite brun lera i den leran som jag gjort vindruvorna av, sätter på några stycken bollar av denna oxå...

Steg 12

Så det blir så här...

Steg 13

Ett gäng klasar som snart är redor att brännas, bara en sak till att göra...

Steg 14


Jag  har lite kroppspuder

Steg 15

tar en pensel och lägger på lite puder på klasarna...

Steg 16

Så det blir så här... sen in i ugnen en stund..

Steg 17

efter dom har svalnat så borsta bort det lösa kropspudret. så blir dom så här.
Här är en helt grön klase och en med några gammla vindruvor i

Nu är dom klara =)

Lycka till





Kommentarer
Postat av: Pernilla

Underbart:) Älskar dina Steg-för-steg. Gillar sista bilden, så gulligt.
Kram.

2012-10-10 @ 08:29:35
URL: http://dittdatten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0