Bananer - Steg för steg

Bananer

Steg 1


Jag börjar med att ta en gul lera, jag har blandat både mörkare gul med en ljusare gul och sen lite vit lera

Steg 2


Sen tar jag en liten bit av leran.

Steg 3

Brukar igentligen forma den mellan fingrarna men får visa på detta sättet då jag tar korten själv =)
jag dra ut leran lite och sen plattar till den lite på ena sidan...

Steg 4

Sen gör jag samma sak på andra sidan, alla 4 sidor ska plattas till..

Steg 5

Sen delar jag den i mindre delar så här...

Steg 6

Sen formar jag ena sidan så den blir smallare...

Steg 7

Så det blir så här... gör några stycken bananer som sen ska sättat ihop...

Steg 8

Så här..

Steg 9

Lägger 3st under och 2st över så blir det så här, men man kan göra dom som man vill med fler eller mindre bananer i klasen

Steg 10

Sen trycker jag till lite längst upp..

Steg 11

Så det blir så här...

Steg 12

Ta sen bort en bit av toppen...

Steg 13

Så det blir så här...

Steg 14

Sen tar jag ett verktyg som är lite rundad och plattar ute lite längst upp...

Steg 15

Så det blir så här...

Steg 16

Sen trycker jag till lite längst ner på varje banan med en nål eller något annat spätsigt verktyg.

Steg 17 - En enkel banan

Gör på samma sätt som du gjorde innan...

Steg 18

ta av toppen på bananen...

Steg 19

Platta till längst upp och lite längst ner som du gjorde innan...

Steg 20

Så blir det så här... Sen in i ugnen en stund...

Steg 21

Sen tar jag grön akrylfärg och stryker på och sen torkar av  lite innan det hinner torka.

Steg 22

Ungefär så här, beror på hur mycket man vill det ska va grönt på bananerna..

Steg 23

Så här gjorde jag med några...

Steg 24

Sen tar jag brun akrylfärg och färgar änden längst upp, jag använder en tandpetare när jag gör det..

Steg 25

Sen sätter jag lite brunt längst ner i varje banan...

Steg 26

Sen gör jag lite olika streck på bananerna...

Steg 27

Så det blir så här... gör det även under klasen oxå sen är det klart =)

Lycka till




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Helt otroligt, jag tröttnar aldrig att kolla på dina små konstverk:)

2012-10-10 @ 08:34:27
URL: http://dittdatten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0