Palsternackor - Steg för steg

Palsternackor

Steg 1

Jag använder dessa färger när jag gör palsternackor

Steg 2

Jag gör först små bollar i olika storlekar

Steg 3

Sen rullar jag en boll mellan fingrarna för att forma den...

Steg 4

så den blir lite spetsig...

Steg 5

och sen så den blir så här...

Steg 6

Gör sen ett litet hål längst upp

Steg 7

Sen så gör jag små märken i palsternackan

Steg 8

Så att det blir så här...

steg 9

Sen  lägger jag i lite av den bruna leran runt om i hålet som jag gjorde innan...

Steg 10

Så att det blir så här...det ska fortfarande va ett litet hål kvar

Steg 11


Sen rullar jag ut den ljusa bruna leran till en liten "mask" och tar av en liten bit på masken

Steg 12

Stoppar i den lilla biten ifrån masken i hålet och skrapa lite på den runt om så det ser lite ojämt ut

Steg 13

Så att det blir så här...

Steg 14

Sen blandar jag lite brun och gul akrylfärg som jag blandar i lite vatten i så det blir tunt, måla sen över palstenackorna och sen torka av lite av färgen innan det torkar sen är det klart...

Lycka till



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh, du får det att se så enkelt ut;)

2012-10-10 @ 08:30:54
URL: http://dittdatten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0