Vitlök - Steg för steg

Vitlök

Steg 1


Jag tar en vit lera.

Steg 2

Gör några små bollar

Steg 3

Gör sen et litet hål

Steg 4

Sen tar jag en tandpetare som jag har filat lite på så den blir lite spetsigare med den drar/trycker jag uppifrån och ner...

Steg 5

Så det blir så här

Steg 6

Nu har jag gjort runt hela bollen

Steg 7

sen gör jag om hålet som jag gjorde innan så den blir lite större..
sen in med dom i ugnen en stund...

Steg 8

Jag tar nu samma snöre som jag har till mina korgar och klipper till små bitar

Steg 9

Efter leran varit i ugnen så tar jag en av små bitarna och tar lite lim på...

Steg 10

Sätter sen ner den i hålet på vitlöken...


Här väntas det på att limmet ska torka...

Steg 11

Sen klipper du av så det blir så här

Steg 12

Sen spretar jag ut snöret lite, går bra att göra med en nål eller något annat som är spetsigt...

Steg 13

Sen tar jag snöret igen

Steg 14

Gör en liten fläta...

Steg 15

Sen limmar jag på vitlökarna så här...

Steg 16

Gör så här till det blir den längden ni vill ha på den...

Steg 17

Så här tycker jag blir lagom

Steg 18

Sen klipper jag av lite på topparna så det blir så här...
Nu är det klart =)

Lycka till



Kommentarer
Postat av: Lena Karlsson

Tack för att du delade med dig av hur du har gjort. Blev riktigt sugen på att jobba med lera igen.

Jättefint blev det =))

2012-06-06 @ 18:16:33
URL: http://leniasminiatyrer.blogspot.com
Postat av: Gunnel Pettersson

Jättefint, det skall jag försöka mig på. Skall bara köpa vit lera och band

2012-06-06 @ 21:34:10
Postat av: Ulrika

Helt underbart!

2012-06-06 @ 21:55:42
Postat av: Pernilla

Du är så duktig Jennie, helt underbart.

2012-10-10 @ 08:32:07
URL: http://dittdatten.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0